Nové google metriky

Google ticho aktivuje nové metriky výkonnosti webu

Toto leto prináša zásadné zmeny vo vyhľadávacom algoritme Google. Softvéroví vývojári a prevádzkovatelia webových stránok musia premýšľať o tom, ako udržať svoje stránky na popredných priečkach. Ak to neurobíte, môže to mať zničujúci vplyv na návštevnosť prstov, ktorú majú reklamy a kliknutia na stránky na obchodné výsledky.

Spoločnosť Google bola v lete uvedená do prevádzky s novým algoritmom Core Web Vitals na určovanie poradia vo vyhľadávaní. Vďaka implementácii Core Web Vitals ako kľúčovej súčasti svojho vyhľadávacieho algoritmu sa spoločnosť Google uvážene rozhodla odmeniť stránky, ktoré dosahujú najlepšie výsledky a ktoré boli špeciálne navrhnuté tak, aby používateľom prinášali najlepšie skúsenosti.

Tento faktor dizajnu je kľúčový pre udržanie hodnotenia webových stránok v hornej časti digitálnej hromady alebo v jej blízkosti. Ďalším kľúčovým prvkom je neustála závislosť spoločnosti Google od systému Next.js, rámca JavaScript, ktorý umožňuje webovým vývojárom vytvárať vykresľovanie na strane servera a statické webové aplikácie.

Google významne prispel otvoreným zdrojom do súboru Next.js vrátane kódu, ktorý umožňuje webovým stránkam rýchlejšie načítať obrázky. Platforma developer Vercel a Next.js poskytujú mnoho dôležitých funkcií, ktoré umožňujú vývojárom, aby zabezpečili ich stránky stúpať v rebríčku na základe zlepšenie výkonu.

Implementácia programu Google Core Web Vitals ako kritického aspektu umiestnenia vo vyhľadávaní posúva webových vývojárov úplne do novej éry, ktorá je založená na používateľských skúsenostiach. To má priamy vplyv na kritériá obchodného úspechu riadené vývojármi.

Zvýšenie výkonu webových stránok má skutočný vplyv na podnikanie. Len málo merateľné zlepšenia môžu podľa vývojárov projektov viesť k zisku alebo strate značných príjmov z veľkých i malých webových stránok. Schopnosť merať úplne a presne a potom ľahko a rýchlo zlepšiť to, čo je pre používateľov najdôležitejšie, je dnes kľúčovým faktorom úspechu podnikania.

6 rokov sa pripravuje

Google začal uprednostňovať poradie vo vyhľadávaní pred webovými stránkami pomocou AMP V roku 2016. Open-source projektová technológia AMP umožnila vývojárom vytvárať webové stránky, ktoré sa na mobilných zariadeniach načítavajú rýchlejšie. Rýchlejšie výsledky si však vyžiadali značné úsilie vývojárov týchto webových stránok.

Od zavedenia AMP priniesli novšie technológie – najmä populárny súbor Next.js – nielen schopnosť zlepšiť výkon webových stránok, ale aj vylepšiť skúsenosti vývojárov.

V minulom roku spoločnosť Google a pracovná skupina pre výkon webu predstavili Core Web Vitals, aby sledovali, ako používatelia vnímajú výkonnosť webových stránok. Core Web Vitals merajú aspekty výkonu webových stránok, ktoré sú rovnako dôležité pre pohodlie používateľov.

Google sa pokúsil pomôcť vzdelávať vývojárov o tom, ako rýchlejšie stavať pre web. Podľa Lee Robinsona, vedúceho advokácie vývojárov spoločnosti Vercel, tvorcu Next.js., sa spoločnosť tiež snažila motivovať vývojárov pomocou kódovacích nástrojov, ako je AMP, k vyššiemu umiestneniu vo vyhľadávaní a k poskytovaniu odporúčaných úryvkov na vrchole výsledkov vyhľadávania.

Rýchlejšie stránky v konečnom dôsledku prinášajú používateľom Google lepší zážitok, a práve tam sa pokúšali pomôcť posunúť komunitu vývojárov.



Okrem toho boli tieto zmeny zamerané viac na responzívny webový design než na celkový dojem používateľov mobilných zariadení, dodal Adler.

Prebieha práca

Keď hovoríme o jasnosti, Robinson v odpovedi na otázku dodal, že súčasné nasadenie týchto Core Web Vitals je bezpochyby prvou fázou prebiehajúceho procesu zdokonaľovania.

Jeho chápanie práce spoločnosti Google na novom algoritme zo skúseností s vývojovým tímom je, že tento proces bude neustálou snahou porozumieť tomu, ako splnomocniť vývojárov na vytváranie rýchlych webových stránok.

“Myslím si, že usmernenia týkajúce sa toho, ako je webová stránka rýchla, sa pravdepodobne časom aktualizujú, pretože budeme získavať stále viac metrík a údajov o používaní týchto vecí v reálnom svete, ale myslím si, že základné princípy toho, čo robí životne dôležité prvky, sú celkom solídne,” povedal. .

Podľa Adlera to zrejme zodpovedá vzoru toho, čo spoločnosť Google už urobila pri uprednostňovaní webu pre mobilných používateľov.

“Keďže sa z primárneho zariadenia používaného na navigáciu na webe stále častejšie stávajú mobilné telefóny, spoločnosť Google a ďalšie vyhľadávacie nástroje v rámci prístupu k hodnoteniu uprednostňujú skúsenosti používateľov mobilných zariadení,” povedal.

Táto práca sa skutočne začala v roku 2015 aktualizáciou Mobilegeddon. Pokračovalo to následnými aktualizáciami, dodal.

Ako nový algoritmus pomáha

Core Web Vitals tieto ciele napreduje vytvorením malej sady konkrétnych a dobre definovaných metrík, ktoré môže Vyhľadávanie Google a ďalšie vlastnosti používať na meranie výkonnosti webových stránok, vysvetľuje Adler. Tieto výkonnostné metriky sú špecificky definované na boj proti existujúcim problémom s mobilným UX na webe.

Metrika Prvá obsahová farba (FCP) je napríklad určená na meranie rýchlosti načítania stránky. Na mobilných zariadeniach je rýchlosť internetu často nižšia, takže načítanie stránky je podľa neho oveľa zmysluplnejšie. Prvé oneskorenie vstupu (FID) poskytuje používateľovi prvú spätnú väzbu, že sa stránka skutočne načítava.

FID je určený na meranie odozvy na vstupy používateľov. Nikto nechce vidieť rýchle načítanie stránky, klepnúť na prvok používateľského rozhrania a potom čakať niekoľko sekúnd na odpoveď, povedal Adler o tom, prečo sú metriky potrebné. Metrika FID pomáha merať prvý dojem návštevníka webu o interaktivite a odozve webu.

Nakoniec je metrika Kumulatívny posun rozloženia (CLS) určená na meranie prítomnosti toho, čo sa predtým nazývalo „jank“, a teraz sa nazýva posun rozloženia. Toto je zážitok z toho, ako sa pri interakcii so stránkou presúvajú ciele kliknutia/klepnutia na stránke. Je to jeden z najviac frustrujúcich bolestivých bodov pre mobilných používateľov.

„Tieto konkrétne, presne definované metriky umožňujú webovým vývojárom zlepšovať svoju prívetivosť k mobilným zariadeniam a celkový výkon webových aplikácií tým, že sa sami merajú. Na rozdiel od Mobilegeddonu môžu vývojári porozumieť ich vplyvu na Core Web Vitals tak, že sa zmerajú pomocou nástrojov, ako je Lighthouse, ”poznamenal Adler.

Lighthouse je nástroj vytvorený spoločnosťou Google špeciálne na poskytovanie spätnej väzby pre vývojárov webu, pokiaľ ide o výkon, SEO, prístupnosť a ďalšie cielené oblasti zlepšovania ekosystému.

Pridaj komentár

X