Far Cry 4

 Turnaje
  • Vytvorte si vlastný turnaj
  • - Turnaje o hodnotné ceny
  • - Turnaje o cash

Príbehové misie v sérii Far Cry (a najmä v treťom dieli) tvorili iba časť žijúceho, dýchajúceho sveta. Kyrat je na tom rovnako, hoci tropický ostrov vystriedali hory. Krajina, občas ako vystrihnutá z gýčovitej pohľadnice, skrýva nádherné zákutia, od pralesov, jazierok, malebných dediniek ovešaných farebnými vlajočkami, až po nadmorské výšky, kde bez kyslíkovej masky prežijete iba pár minút. Prostredie je jednoznačne rozmanitejšie a variabilnejšie ako v prípade trópov. Takmer všade sa skrývajú poklady, masky, ktoré treba zbierať, propagandistické postery, ktoré treba stŕhať, modlitebné zvony, stratené listy. Môžete loviť zvieratá na zákazku, súťažiť na dopravných prostriedkoch, eliminovať dôležité ciele vopred predpísaným spôsobom a ďalšie maličkosti, ktoré spôsobujú, že ani po 20 – 30 hodinách nebudete mať Kyrat prelezený na 100 %.
Malé „honby za pokladmi“ sa prelínajú s „veľkými“ bočnými misiami. Na vieru obrátený priekupník so zbraňami, dvaja priaznivci omamných látok, gladiátorská aréna, pomoc miestnemu dídžejovi a tiež starému “kamarátovi” z Langley, pátranie po zvitkoch v surreálnom svete Shangri-la a najmä snaha pomáhať obyvateľom krajiny v takzvaných. karmických úlohách (osloboď rukojemníkov, znič bomby, obráň nevinných pred zúrivými zvieratami atď.) častokrát sprístupňujú nové zbrane, vybavenie alebo upgrady.
Obrovská plocha Kyratu rozdelená do dvoch častí (druhá nie je prístupná hneď od začiatku) si priam vyžaduje používanie dopravných prostriedkov. Autá, motorky, jeepy, člny, vodné skútre i malý vrtuľníček sa na presun hodia takmer dokonale, ešte lepšie je ale použiť teleport do niektorých z už objavených miest.
Á propos, objavené miesta. Vysielacie veže a outposty sú späť v plnej kráse. Rovnako ako v trópoch, aj teraz budete loziť po vežiach, aby ste si odokryli časti mapy a oslobodzovať stanovištia, tentokrát obohatené o silnejšie varianty – pevnosti, aby ste sa do nich mohli neskôr teleportovať. A tu začína najväčší problém Far Cry 4. Obsadzovanie budov, zbieranie rastlín a vyrábanie odvarov, lovenie zvierat na výrobu väčších ruksakov a ďalšie viac či menej dôležité herné mechanizmy vás občas dostanú do stavu déja vu a robia z Far Cry 4 skôr Far Cry 3,5. Fanúšikovia sú rozdelení do dvoch veľkých táborov. Jedným podobnosť s predošlým dielom vyhovuje a svoje tvrdenia podporujú starým známym: keď to funguje, netreba to meniť. Druhej skupine ale táto situácia príliš nevonia a keďže sú okopírované aj také veci, ako niektoré animácie liečenia, musíme sa prikloniť skôr na stranu „frflošov“. Nehovoríme, že hra ako taká tým zásadné trpí. Rozhodne to ale nesvedčí o snahe autorov posunúť sériu niekam ďalej a s prižmúrením oka treba povedať, že ak by nedošlo k zmene prostredia, niekto by si možno ani nevšimol, že sa jedná o plnohodnotný nový titul.

Váš e-mail nikdy nebol uverejnený ani zdieľaný. Povinné polia sú označené *

gaming.sk

0 User(s) Online Join Server