Turnaje
  • Vytvorte si vlastný turnaj
  • - Turnaje o hodnotné ceny
  • - Turnaje o cash

Ako som už spomínal, na hru sa postupne nabaľovali nové a nové prvky, vďaka čomu je teraz na výber pestrá paleta činností. Ak ste teda ochotní venovať hre čas a niečo si o nej aj zistiť, je veľká šanca, že si tu nájdete to svoje. Systém procedurálneho generovania mapy autori postupne poriadne vyladili. Terén je pestrý, s funkčným ekosystémom, rôznymi mestami, prístavmi a ikonickými stavbami, ktorým sa v hre hovorí monumenty. Nudiť sa ale nebudete ani pod zemou. Pamätám sa, keď boli jaskyne iba v plienkach a predstavovali len nudné diery v zemi. Teraz ale aj s kanálmi pod mestami predstavujú spletité systémy chodieb, v ktorých viete nájsť cenné poklady a predstavujú ideálne miesto na stratenie. Vďaka unikátnosti ostrova na každom serveri sa prieskumníci  nebudú nudiť. Mapku nájdete pod klávesou G, čo je pre pamätníkov pohodlný prídavok. Kedysi sme sa hľadali štýlom „vidím maják a vedľa takú čudnú skalu… počkaj niekto tam svieti… no nič, zabili ma”.
Ak vás naopak láka skôr akcia a ste zvyknutí na prestrelky na menších mapách v štýle Call of Duty, nič vám nebráni v tom vyhliadnuť si niektoré z miest, prístav či letisko a pokúsiť sa vyfúknuť kvalitnú korisť ostatným hráčom. Tieto lokality ale obľubujú klany a skupiny hráčov, bez posíl a niekoho, kto vám bude kryť chrbát, to preto nebude jednoduchá úloha. Pre tých najakčnejších je tu oblasť s raketou. Tá ponúka najchrumkavejšie odmeny, no môže byť chránená NPC tankom. Ten sa vám ale podarí zlikvidovať iba s výbušnou muníciou, ako sú rakety a nálože, čo sú už pomerne pokročilé zbrane. Keď už hovoríme o tanku, spomeniem aj vrtuľník, ktorý je v hre o niečo dlhšie. Ten sa pohybuje po mape a útočí na dostatočne vyzbrojených hráčov. Na rozdiel od tanku sa teda nemusíte báť, že po vás vyštartuje hneď na začiatku. V dohľadnej budúcnosti by snáď už konečne mali do hry pribudnúť aj sľubované autá ovládané hráčmi.
V hre funguje aj zaujímavý systém tvorby predmetov založený na receptoch. Je to taktiež systém, ktorý bol v priebehu času veľakrát menený. V skratke ide o to, že sa vám môže podariť namiesto predmetu nájsť recept na jeho vytvorenie. Prípadne ak máte nejaký dobrý predmet, môžete ho pri špecifickom stole preskúmať a získať tak adekvátny recept. To vám umožňuje vyrábať aj tie najlepšie zbrane len zo základných surovín a zopár pomerne ľahko získateľných predmetov niekde v pokoji, v skrytej horskej základni. Recepty sú však viazané na server a ak teda prejdete hrať inam, dokážete zas vyrobiť iba základné vybavenie.
Ďalšou veľkou súčasťou hrateľnosti Rustu je stavanie základne. Priznám sa, že je to moja obľúbená činnosť. Tak ako má každý rád iný koláč, aj upiecť nedobytnú, praktickú, a zároveň nenápadnú základňu sa dá na sto spôsobov. Možno uprednostníte niečo menšie a tradičné, alebo hráte vo veľkej skupine a preferujete poriadnu extravagantnú pevnosť. Možnosti sa navyše neustále rozširujú. Len nedávno napríklad pribudli steny polovičnej výšky. Za tie roky sa hráči neustále pokúšajú vymyslieť čo najviac prešpekulované dizajny hraničiace až so zneužívaním bugov v hre – dvojité steny, skryté podzemné miestnosti, štrbiny slúžiace na streľbu… Podobné výstrelky sa autori snažia eliminovať, no hráči sú vynaliezaví a vždy si vymyslia zas niečo nové. Určite si ale nenechajte prirásť základňu a predmety v nej k srdcu. Rust nie je hra s pokojnou výstavbou. Jedine keby ste hrali na opustenom serveri, to by vás ale najskôr omrzelo. Plus ak by aj vaša základňa nebola ničená násilím, prejavuje sa na nej zub času a vy musíte neustále poskytovať suroviny na údržbu. Je to skrátka spravené tak, aby sa predmety prirodzene točili medzi hráčmi, a to je vlastne asi aj hlavný hnací motor hry.

Váš e-mail nikdy nebol uverejnený ani zdieľaný. Povinné polia sú označené *